Polderfit is OVAP Ondernemer van het jaar 2022

[ANNA PAULOWNA] De winnaar van de Ondernemer van het jaar 2022 verkiezing is bekend! Bij de Ondernemersvereniging Anna Paulowna (OVAP) kon na drie jaar eindelijk weer een verkiezing plaatsvinden. Het achtkoppige bestuur nomineerde onafhankelijk van elkaar tien ondernemers. De overeenkomsten uit die lijst vormden de tien uiteindelijk genomineerden. De ruim 150 aangesloten ondernemers mochten hier hun stem op uitbrengen en daaruit bleef een top drie over: APCarwash, DA Drogist & Parfumerie Anna en Polder-fit lifestyle center.

Ondernemer van het jaar 2022

Polderfit
De ondernemers ring
Liefs Britt
Gezellig in de Polderei
Frank
De jury
De speech
Koen
DA
Polderfit
Beeldje publieksprijs
Polderfit De ondernemers ring Liefs Britt Gezellig in de Polderei Frank De jury De speech Koen DA Polderfit Beeldje publieksprijs

Publieksprijs en jury

In samenwerking met Rodi Media kon het publiek vervolgens online stemmen op hun favoriet voor de publieksprijs. Achter de schermen ging het vervolgens door voor de drie genomineerden. Zij kregen bezoek van de jury in de personen van OFHK voorzitter Jeannette de Boer, wethouder economische zaken Robert Leever en de vorige ondernemer van het jaar; Frank Muntjewerf. Zij werden vergezeld door Jop Stevens van Vidi-Jop die de interviews vastlegde te samen met het wedstrijdelement.

Nieuwjaarsreceptie

Op 12 januari was het zover en werden op de gezellige OVAP nieuwjaarsreceptie in De Polderei in Anna Paulowna de winnaars bekend gemaakt. Dat begon met het bekendmaken van de winnaar van de startersprijs. René de Visser van de Rabobank prees winnaar Britt Wagenaar van ‘Liefs Britt’ voor het starten van haar winkel in coronatijd en het doorzettingsvermogen dat hierbij gemoeid was. Helaas was Britt zelf ziek en werd de prijs in ontvangst genomen door haar zus, maar haar familie liet weten dat ze er erg blij mee was.

Frank Muntjewerf was de laatst gekozen Ondernemer van het jaar en heeft drie jaar op deze titel mogen passen. Hij vertelde hoe bijzonder dit voor hem en zijn medewerkers is geweest. Het bedrijf bestaat dit jaar 160 jaar en hij liet het publiek, met dank aan zijn dochter Manon, meekijken naar een presentatie van de geschiedenis van het bedrijf; van kruiwagen tot zelf ontwikkelde compost-keer machine.

De uitslag

Vervolgens kon iedereen genieten van de film waarin de bedrijven zich presenteerden en hun best deden om met een drone hun pand het mooist op de foto te zetten.

Daarna was het aan juryvoorzitter Robert Leever de eer om de drie genomineerden het podium op te roepen. APCarwash werd derde en werd geprezen om hun innovatie en het bieden van een service die Anna Paulowna nog niet had: een geavanceerde wasstraat, waar zelfs de grootste bedrijfsbus in gewassen kan worden. Daarnaast is er altijd een gratis kopje koffie en het praatje waardoor mensen aan elkaar verbonden raken, soms zelfs een nieuwe baan vinden, of hun verhaal kwijt kunnen bij ‘Carwash psycholoog’ Koen.

De tweede plaats ging naar Natasja Pruisscher en het team van DA Drogist & Parfumerie Anna. De huisartsen hebben het druk en met raad en daad kan het team van DA Anna mensen bijstaan om gezond te blijven en de juiste keuzes te maken.

Ondernemer van het jaar 2022 werden John en Silvia van de Kuil samen met hun team van Polder-Fit Lifestyle center. In coronatijd naast je draaiende fysiotherapie praktijken een sportschool overnemen, verbouwen en het concept totaal veranderen, daar is een flinke portie lef voor nodig. Van nul groeiden zij in minder dan twee jaar naar 1200 leden die zich bij Polder-fit thuis voelen en fit blijven. Hierdoor sleepte Polder-fit deze titel in de wacht. Zij ontvingen het certificaat en de gouden ‘Ondernemer van het jaar-ring’ gemaakt door Atelier Verschool.

Klik hier voor de film van de genomineerde bedrijven, gemaakt door Vidi-Jop.

Publieksprijs

Nog maar net was John van het podium af, of hij mocht hem weer betreden op verzoek van Warner de Weerd van Rodi media. Polder-fit was namelijk ook als winnaar van de publieksprijs uit de bus gekomen en won hiermee een weekendje weg.

Wij feliciteren de winnaar met de prijzen en zijn trots op al onze leden die samen veel moois brengen in onze polder, regio en soms zelfs wereldwijd!